piątek, 17 listopada 2017

♛RECENZJA♛ SUZANNE COLLINS - IGRZYSKA ŚMIERCI

OPIS
"Igrzyska śmierci", pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, trafia do kin! To opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie.
Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...
Trylogia Suzanne Collins to prawdziwy bestseller: wszystkie trzy tomy utrzymywały się w czołówce listy bestsellerów magazynu „The New York Times” przez wiele tygodni!


RECENZJA
Kiedy odnalazłam tą książke na półce bibliotecznej pomyślałam sobie, że to dobra okazja, aby przeczytać te słynne "Igrzyska śmierci" Suzanne Collins i odkryć wkońcu ten cały fenomen. Zaraz po powrocie do domu porzuciłam odrabianie zadań domowych z matmy i zaczęłam ją czytać i.. wprost oniemiałam!! To całe Panem, ta tamtejsza polityka.. to jakaś masakra!! Jak oni mogli robić coś takiego dzieciom?? Dzieciom które według prawa były niewinne.. Ale nie przecież niewinne dzieci musiały odpokutować to co kiedyś odwalili ich przodkowie.. Katniss żyła w obrzydliwie nie normalnym świecie i jeszcze przyszło jej uczestniczyć w krwawej zabawie, która była uciechą dla tych gnoji żyjących w znacznie lepszych warunkach niż sama Katniss. A całe te Głodowe Igrzyska.. przez cały czas czułam tą brutalność i strach jakie towarzyszyły na każdym kroku Katniss. Cały czas wierciłam sie jak opętana z obawy o jej zdrowie i pragnełam z całego tęczowego serduszka aby wygrała i dała popalić tym skretyniałym bogaczom.u.u Dobrze, że Everdeen mogła liczyć na wsparcie najlepszego przyjaciela o imieniu Gale i chłopca który cały czas kojarzył jej sie jako ten od spalonego chleba którym kiedyś uratował jej rodzine od głodu. Mówie tutaj o Peecie. Także pokochałam Rue  i nie umiałam znieść tej myśli, że tak młoda dziewczynka stała się uczestniczkom w tej chorej zabawie. A najbardziej wyłam kiedy.. oj nie nie nie.. tego już nie moge wam powiedzieć bo znowu Pomidorka zacznie krzyczeć, że chce spoilerować a tak nie można. A uwierzcie mi- ona potrafi sie tak doczepić do człowieka, że ten wkońcu jej ulega.
Książka przeraziła mnie nie na żarty ale to pozytywne wrażenie. Także jestem zakochana w stylu pisania Suzanne Collins bo po mimo przerażajacego świata to udało jej sie stworzyć z krwi i kości bohaterów oraz ukazać ich dzieje w przystępny dla czytelnika sposób. Wręcz połykałam tą książke i czułam sie ogromnie zawiedziona, że tak szybko sie skończyła. Tutaj taka dawka emocji, ogrom wrażeń sprawiających, że serce tłukło mi w piersi jak opętane a tu klops - koniec części pierwszej! Jak tylko dowiem sie, że w bibliotece są następne części to szybko po nie lece bo jestem zakochana w tej książce po uszy.❤ Polecam "Igrzyska śmierci" z całego tęczowego serduszka  i nie wybacze nikomu kto mnie nie posłucha i sam tego nie przeczyta. Nikomu. N I K O M U!!!

AUTOR: SUZANNE COLLINS
TYTUŁ: IGRZYSKA ŚMIERCI
CYKL: IGRZYSKA ŚMIERCI
CZĘŚĆ: 1
WYDAWNICTWO: MEDIA RODZINA
ILOŚĆ STRON: 352
PREMIERA: 06.05.2009
OCENA: 9/10

31 komentarzy:

  1. Już od dawna chcę przeczytać ten cykl, zachęciłaś mnie do tego jeszcze bardziej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie czytam książek z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Posiadam tą serię, ale cały czas ją odkładałam, ale po Twojej opinii myślę, że w końcu się na nią zdecyduję.
    Serdecznie pozdrawiam.:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Odświeżałam sobie ostatnio Igrzyska, również polecam wszystkim. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam, jak kiedyś czekałam, kiedy to wielkie zamieszanie wokół tej książki przycichnie i w końcu poznam jej fenomen bez paplających nad sobą fanek trylogii. Tak też nastało. Kupiłam własny egzemplarz i zaraz po wyjściu z księgarni zaczęłam go czytać. Tak się wciągnęłam, że... prawie wpadłam pod samochód! To chyba wiele świadczy, prawda?
    Pozdrawiam. ;)
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  6. Świat stworzony przez Collins faktycznie jest brutalny, ale i posiadający drugie dno. W dzisiejszych czasach również często widać podziały na lepszych i gorszych. Nie ma głodowych igrzysk, jednak wystarczy spojrzeć na to jak jeden człowiek potrafi traktować drugiego - z niezrozumieniem, pogardą i nienawiścią. Książka daje do myślenia.
    Jeśli chodzi o główną bohaterkę - wiem zostanę chyba zwymyślana przez fanów serii - jednak osobiście mnie irytowała.

    Pozdrawiam :)

    Zapraszam do siebie: annrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sympatyczna recenzja - uśmiechnęłam się kilka razy pod nosem :) Miłego dnia i również zaobserwowałam ^^

    Pozdrawiam, she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie "Igrzyska" w żadnym razie nie kupiły. Wytrzymałam 1,5 części. Niestety, choć czytałam ją w gimnazjum, świat przedstawiony już wtedy wydał mi się głupi i niewiarygodny xD

    OdpowiedzUsuń
  9. To najlepsza seria jaką czytałam. Nigdy żadna jej nie dorównała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedna z moich ulubionych serii książkowych <3 Pierwsza dystopia która wpadła mi w ręce i bardzo się ciesze z tego powodu, od tamtej pory jeszcze nic jej w pełni nie dorównało.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam jak zapomniałam kluczy i czekałam na klatce schodowej na współlokatorkę czytając tę książkę, z całej serii podobała mi się najbardziej :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę trylogię już jakiś czas temu i muszę przyznać, że mile ją wspominam :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tylko pierwszy tom i całkiem mi się spodobał, ale jakoś do następnych mnie nie ciągnie ;)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ,,Igrzyska śmierci''!

    OdpowiedzUsuń
  15. Podobały mi się bardzo :)
    Film również :)

    pozdrawiam
    kasiaiksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham Igrzyska <3 Cudowna historia i nazbyt przypominająca nasz świat... :/ Powinna być przestrogą, ponieważ miewam wrażenie, że zmierzamy do tego samego... :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  17. Całą serię czytałam już dość dawno, ale pamiętam jakby to było niedawno! Jest po prostu świetna i również uważam, ze każdy powinien ją poznać! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już od dawna mam ochotę ja przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  19. Całą serię mam na półce od lat i wiesz co? Jeszcze nie przeczytałam.. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Długo, bardzo długo opierałam się przed "Igrzyskami", ale w końcu uległam, przepadłam i wszystkie trzy tomy przeczytałam w cztery dni :D

    OdpowiedzUsuń
  21. super, że książka tak bardzo przypadła Ci do gustu!
    ja raczej po nie nie sięgnę, bo nie lubię czytać książek po filmie, a ten już widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam tę serię :) jestem jej ogromną fanką!

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham tą serię z całego serca. Kiedy pojawiła się na naszym rynku, od razu kupiła mnie swoją fabułą, a potem po raz drugi skradła moje serce, gdy ją przeczytałam. Całość udało mi się przeczytać już dwa razy, ale muszę wkrótce odświeżyć sobie tą historię :)

    Pozdrawiam!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  24. Seria, która spodobała się mnie i moim dzieciom. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Widziałam filmy, książek niestety nie czytałam. Raczej ich nie będę nadrabiać, przynajmniej nie w najbliższym czasie, bo znajomość całej fabuły z filmu mogłaby mi trochę przeszkadzać ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaczęłam oglądać film i szczerze wytrwałam 30 minut bo mi serce pękało. Chyba jest nie dla mnie... szkoda ☺

    OdpowiedzUsuń
  27. Igrzyska to jedne z moich ulubionych książek! Mam do nich ogromny sentyment, bo dzięki nim i Pamiętnikom Wampirów wzięłam się na poważnie za czytanie :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam tę książkę jakiś czas temu i pamiętam, że wywarła na mnie pozytywne wrażenie. Może nie wszystko mi odpowiadało, Katniss parę razy mnie denerwowała, ale i tak wspominam "Igrzyska śmierci" bardzo mile. :3

    OdpowiedzUsuń
  29. "Igrzyska śmierci" zapadły mi głęboko w pamięci ze względu na brutalne ukazanie tego, jaki wpływ mają na nas wszelkiej maści reality-show. Ta książka to cicha przestroga przed tym, co może się stać, gdy się aż nadto zagalopujemy!

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za przybycie na naszego bloga ! Mamy nadzieje, że wspomożecie nas swoimi komentarzami które zmotywują nas do działania ! :)))

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.