niedziela, 17 grudnia 2017

♛RECENZJA♛ VERONICA ROTH - NIEZGODNA

OPIS
Jeden wybór może cię zmienić...
Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...
Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.
Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.
A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.


RECENZJA

Nie odnalazłam w bibliotece "Kosogłosa" przez co zrobiło mi sie bardzo ale to bardzo smutno.. Prawie już pochlipywałam z rozpaczy ale wtedy na pomoc przyszła mi wspaniała pani bibliotekarka, która poleciła mi podobną do "Igrzysk śmierci" książke. W moje łapcie wpadła "Niezgodna" Veroniki Roth. Wystarczyło, że przeczytałam opis a już wiedziałam, że to jest to i napewno mi sie to spodoba. I nie myliłam sie! Chicago oczami Veroniki Roth bez apelacyjnie mnie oczarowało!!! Ten świat podzielony na frakcje.. rany.. sama zapragnełam tam zamieszkać. Chciałam być jak Tris i przechodzić te same testy co ona bo bardzo spodobała mi sie Nieustraszoność. Moje tęczowe serduszko zabolało mnie kiedy "sztywniaczka" musiała walczyć z rówieśnikami bo ci co rusz dokuczali jej z powodu pochodzenia. Nie rozumiem czemu tak na nią siadali bo przecież Altruizm tak że nie był taką złą frakcją bo jak bym miała wybierać między nią a pozostałymi (bo Nieustraszoność była by zakazana ) to poszła bym tam w ciemno. Tak serio serio!!! Dobrze, że Tris mogła liczyć na wsparcie przyjaciół bo gdyby nie oni to napewno by sie tam załamała. Najwięcej wsparcia okazywał jej sam Cztery, którego pokochałam całym tęczowym serduszkiem. Niby taki zimny drań a jednak umiał okazać wspułczucie i nie raz pomagał Tris aby ta nie wyleciała z Nieustraszoności i nie została Bezfrakcyjna. Dopiero na sam koniec zaczeło sie dziać tyle, że prawie gubiłam sie w akcji. Prawie bo czytałam to wszystko z rozdziawioną buzią i chciałam jak najszybciej dowiedzieć sie czy Tris da sobie rade z pewną paskudną babencją i jej przydupasem, znaczy sie pomocnikiem. Moje tęczowe serduszko bolało kiedy musiałam żegnać sie z bohaterami, których tak szybko pokochałam. Roth nie miała litości.:( Najgorzej, że Tris ucierpiała na tym najmocniej.. Współczułam jej tego i bardzo ale to bardzo chciałam aby ten koszmar sie dla niej skończył. Wycierpiała już swoje tak że autorka mogła już odpuścić jej. Dobrze, że odpuściła przy wątku miłsnym, który mnie oczarował. Ta miłość rodząca sie między Tris a Cztery.. Aww..*u* Ja też chce takiego chłopaka!!!
W ogóle całą książke czytało mi sie znacznie lepiej niż "Igrzyska śmierci" bo "Niezgodna" jest lekką książką, nie zawiera tylu skomplikowanych słów co naprawde wszystko ułatwia!!! Jak dla mnie mistrzostwo! I na prawdę nie dziwie sie, że zdobyła status bestselleru bo na niego zasługuje!!! Totalnie sie w to wkręciłam i buczałam kiedy musiałam pożegnać sie z Tris i jej przyjaciólmi. Dobrze, że jest ekranizacja bo dzięki temu moge jeszcze raz spotkać sie z ukochanymi bohaterami i przeżyć od nowa to wszystko. Aż żałuje, że nie wziełam ze sobą kolejnych części bo chce znać dalsze losy "sztywniaczki"!!!
POLECAM!!!

AUTOR: VERONICA ROTH
TYTUŁ: NIEZGODNA
CYKL: NIEZGODNA
CZĘŚĆ: 1
WYDAWNICTWO: AMBER
ILOŚĆ STRON: 352
PREMIERA: 20.03.2012
MOJA OCENA: 9/10

18 komentarzy:

  1. Już od dłuższego czasu mam w planach ten cykl. Muszę w końcu się za niego zabrać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu kiedyś sięgnąć po ten cykl :) Pierwszą część filmu oglądałam i bardzo mi się podobała ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Może [Niezgodna] ma jakiś urok w sobie, ale ja niewiele go dostrzegłam. Owszem, uznałam tę książkę za dobrą, ale każdy kolejny tom powodował drastyczną zmianę mojej oceny, gdzie ta pędziła w dół. Veronica Roth raz za razem raczyła mnie miernymi opisami, sztucznymi dialogami oraz wkurzającymi bohaterami. Powiem po prostu tak: pomysł ciekawy, ale wykonanie - niekoniecznie. Ale co kto lubi. :)
    Pozdrawiam!
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tą książke i też mi sie bardzo podobała :DDD A Cztery to słooodziak *_* *u* 💕 <33

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tę książkę ładnych parę lat temu i wtedy wydawała mi się taka cudowna, pozbawiona wszelkich wad... Dzisiaj wiem, że byłam młoda i głupia. Jak już jedna osoba wspomniała: pomysł ciekawy, ale wykonanie leży i kwiczy z bezsilności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest to wybitna książka, ale można przy niej oderwać się od rzeczywistości, dając sobie w ten sposób od niej mocno odetchnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i jest to taka seria, do której z pewnością jeszcze wrócę! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie ta książka jest po prostu... okej. Nic specjalnego, za podobne do Igrzysk i no... No nic specjalnego xD
    Nudno i przewidywalnie, tylko postać Tobiasa wydała mi się naprawdę ciekawa :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Do książki mnie nie ciągnie, ale może w końcu obejrzę film. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś do mnie nie dociera. Ot taka sobie młodzieżówka troche do Igrzysk podobna. Raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobała mi się ta książka. Jednak drugi tom już o wiele mniej. Po trzeci nie sięgnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten cykl książek <3 chociaż przyznam, że zakończenie ostatniej powieści bardzo mnie zaskoczyło! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam ten cykl kilka lat temu i najmilej wspominam właśnie pierwszy tom. Drugi mnie nieco nudził, a zakończenie trzeciego wcale mi się nie spodobało. Przyjemnie czytało się również dodatek - Cztery.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. To fajna seria, dobrze mi się ją czytało, ale finał trzeciego tomu trochę mnie rozczarował ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze chciałam ją przeczytać (jeszcze przed filmem), niestety nigdy nie mogłam na nią trafić w bibliotece ;w;

    https://fuukor-wam-poczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam - szału nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam cała trylogię. Dość średnie, każdy tom słabszy od poprzedniego. I główna bohaterka taka wkurzająca. Dla mnie igrzyska śmierci trochę lepsze.

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za przybycie na naszego bloga ! Mamy nadzieje, że wspomożecie nas swoimi komentarzami które zmotywują nas do działania ! :)))

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.