wtorek, 17 kwietnia 2018

♔RECENZJA♔ FRANCESCA ZAPPIA- WYMYŚLIŁAM CIĘ


Autor: Francesca Zappia
Tytuł: Wymyśliłam cię
Cykl: -
Część: -
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 392
Premiera:  2017-04-11
Opis: Oto Alex, maturzystka i absolutnie niewiarygodna narratorka, która czasami nie potrafi odróżnić prawdziwego życia od złudzenia. Codziennie walczy, by rozpoznać, co jest prawdą, a co nie. Uzbrojona w swój aparat fotograficzny, z młodszą siostrą u boku, Alex prowadzi codzienną wojnę ze swoją chorobą – schizofrenią – starając się pozostać przy zdrowych zmysłach na tyle długo, by dostać się do college’u. I nieźle jej idzie: poznaje nowych ludzi, chodzi na imprezy i… zakochuje się. Tylko czy Miles na pewno jest prawdziwy?
Alex przywykła do tego, że jest umysłowo chora. Nikt nie przygotował jej na normalność...

CO TU SIĘ ODJANIEPAWLA?? POWIE MI TO KTOŚ??
Życie Alex tylko z z pozoru przypomina normalne. Przecież grzecznie chodzi do szkoły, odrabia zadane przez psorów prace domowe, rozmawia przy wspólnych posiłkach z ukochana rodzinką. A nawet pstryka zdjęcia przy każdej możliwej okazji. Nie ma w tym nic dziwnego. Prawda? Tylko nikt nie wie, że ona tak naprawde przez cały czas udaje!! Alex przez cały ten czas robi DOSŁOWNIE wszystko, aby inni się nie dowiedzieli, że jej szacowny umysł robi jej psikusy. No bo jak wytłumaczyć kolegom, że sie widzi nie prawdopobobne rzeczy? No jak?? Przecież z automatu by ją wyśmiali. I jeszcze by sie ją spytali, kto jej dostarcza towar, bo widać po niej że dobrze działa i sami chcą go spróbowacć. Tylko to nie jest coś co można wytykać koźlawymi paluszkami. Nie, nie, NIE. Schizofrenia to nie przelewki i jeżeli się nie przujmuje tabletek przepisanych przez lekarza to.. ugh.. wtedy dzieją się dziiiiwne rzeczy!!
I co może być niezwykłego w życiu dziewczyny, która nie widzi świata tak jak widzieć powinna? Być może to,że jej przygody były tak nie prawdopodobne! Uaaa, działo sie oj działo.. Wydawało mi sie, że Zappia przedstawi mi paskudnie smutna historyjke a tu taka niespodzianka!! Mistrzostwo świata. Nie.. Wszech świata! Tak! To idealne określenie dla książki, która co kroczek zaskakiwała, rozkochując mnie w sobie. Tyle niespodziewanych akcji, tyle chwytających tęczowe serduszko zdarzeń. A jeszcze ta tajemnica, która wreście ujrzała światło dzienne.. WoW! Nie spodziewałam się tego!! Wybitnie cud, miód, orzeszki, Nutella i paczka żelek Haribo! Bez dwóch zdań!

"Miarą inteligencji nie jest to, ile człowiek wie, ale ile potrafi się jeszcze nauczyć."

ALEX, CO TY WIDZISZ ZA TYMI KRZACZKAMI?
Alex nie dało sie nie lubić. To taka bohaterka, która roszkochuje nas w sobie (tak samo jak cała książeczka) z przytupu *tup, tup* i nie pozwala zmienić do siebie tych głębokich *( ͡° ͜ʖ ͡°)* uczuć.Moje serduszko wyrywało sie ku niej aby móc ją wspierać w walce z chorobą oraz tymi wszystkimi lumpami, którzy wrednie na nią patrzyli. Dobrze, że chociaż spotkała na swojej drodze wspaniałych ludzi, którzy nie ocenili jej pochopnie i zaakceptowali taką, jaka jest. Chociaż nie. Oni także nie widzieli o jej schizofreni, ale zdążyli zauważyć, że jest z nią coś nie halo. Ale i tak to zaakceptowali. W tym sam Miles. Chociaż zgrywał takiego niedostępnego to jednak urok naszej Alex na niego zadziałał. No totalnie nie mógł jej sie oprzeć!! Tylko szkoda mi się go zrobiło z powodu tego, że on sam dopiero poznał całą prawde o ukochanej. Przecież nie wolno utajniać takich rzeczy! Jeżeli kogoś kochamy to musimy być z tą osobą szczerzy. Koniec. Kropka. No i jeszcze ten kolor włosów Alex.. I ta akcja z patelnią.. kojarzy mi sie to z jedną recenzentką. Może wiecie jaką?xD

"Jeśli nawet miłość nie zawsze zwycięża, dzięki niej łatwiej znieść wszystkie bitwy."

PODSUMOWUJĄC, "Wymyśliłam cię" powaliło mnie na łopatki i teraz nie wyobrażam sobie tego, aby nieznać tej historii. Raz jeszcze zawierzyłam opini recenzentów w sieci i znowu się nie zawiodłam! Francesca Zappia została moją ukochaną autorką.

MOJA CUDOWNA OCENKA DLA JESZCZE CUDOWNIEJSZEJ KSIĄŻKI: 11/10



8 komentarzy:

  1. Udało Ci się mnie skusić, mam ogromną ochotę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takiej zachęcającej recenzji chyba nie można nie sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zostaje nic jak tylko zabrać się za lekturę :)

    Pozdrawiam
    https://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałaś mnie. Temat schizofrenii nie jest łatwy, ale być może się go podejmę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Schizofrenia zdradziecka choroba. Nie czytałam o tej książce, ale widzę, że warto na nią zwrócić uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze słyszę o tej książce!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam jeszcze tej książki, ale nie wydaje mi się, aby to miało ulec jakiejkolwiek zmianie. Jakoś historia cierpiącej na schizofrenię Alex mnie nie zaciekawiła. Peszek.

    OdpowiedzUsuń
  8. już dawno chciałam przeczytać, tę książkę ❤

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za przybycie na naszego bloga ! Mamy nadzieje, że wspomożecie nas swoimi komentarzami które zmotywują nas do działania ! :)))

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.