czwartek, 26 kwietnia 2018

❤❤ STEPHANIE GARBER - CARAVAL ❤❤

Autor: Stephanie Garber
Tytuł: Caraval chłopak, który smakował jak północ
Cykl: Caraval
Część: 1
Wydawnictwo: OMG
Ilość stron: 415
Premiera: 15 luty 2017 rok
Opis: Scarlett i Tella całe życie spędziły na maleńkiej wyspie. Ich okrutny i wpływowy ojciec zaaranżował już dla Scarlett małżeństwo. Oznacza to, że jej tragiczny los jest przesądzony, a dziewczyna nigdy nie weźmie udziału w Caravalu, dorocznej grze, w której stawką jest spełnienie marzenia. Jednak szczęście niespodziewanie się do niej uśmiecha. Scarlett wraz z Tellą mają być gośćmi honorowymi mistrza ceremonii, tajemniczego Legendy. Dziewczyny widzą w tym szansę na uwolnienie się spod władzy despotycznego ojca. Ich sprzymierzeńcem zostaje przybyły zza morza Julian. Choć Scarlett początkowo nie podoba się jego towarzystwo, stopniowo ulega jego urokowi. Jednak szybko okazuje się, że Legenda uprowadza Tellę, a jej odnalezienie jest przedmiotem gry.

Jeszcze niedawno twierdziłam, że nie lubię fantastyki, ale to się szybko zmieniło! Jedną z moich ulubionych pozycji stał się Caraval. A dlaczego? O tym się zaraz przekonacie!

WITAJ W MAGICZNYM ŚWIECIE MISTRZA LEGENDY

To coś zupełnie innego niż do tej pory zdarzyło mi się czytać. Niby mamy tutaj świat, który jest bezpieczny i jest tylko grą, ale jednak z drugiej strony mamy tutaj niepewność, która wskazuje nam na to, że jednak ten świat nie jest taki do końca łagodny… Cały czas wędrujemy tutaj pomiędzy snem a prawdą! Zastanawiamy się czy to iluzja czy może coś realnego. Czułam się jak na kolejce górskiej! Było tu tyle nieprzewidzianych zdarzeń! Tyle chaosu! Czasami nie ogarniałam co się tutaj dzieje! Było bardzo emocjonująco i wciągająco. Było… baśniowo! Przygody, które przeżywali bohaterowie nie raz rozrywały moje serce na strzępy a potem znowu je sklejały! Na dodatek ta dziwność i oryginalność, która stąd emanuje! Każdy chciałby trafić do takiej krainy i rozwiązywać razem ze Scarlett zagadki… A to zakończenie! O ludzie! Ja chcę kolejny tom! Dawać mi go!

ZADZIORA, CIACHO I… MISTRZ LEGENDA

No i proszę. Kolejne ciacho do mojej kolekcji – Julien. Był cudowny. Scarlett podobała mi się trochę mniej, bo cały czas odrzucała od siebie uczucie, a tak naprawdę chłopak jej się podobał, no ale to jest książka, tak? Dużo takich wątków się zdarza w powieściach.
Scarlett była trochę zadziorna, ale dążyła za wszelką cenę do celu. Może nie podobała mi się tak jak Julek, ale jednak była całkiem fajną bohaterką. Najbardziej z tych wszystkich postaci nie polubiłam jej siostry. Nie wiem czemu, ale wydawała mi się trochę naiwna. A kto był najfajniejszy ze wszystkich? Mistrz Legenda! Czysta tajemnica! Intrygował jak nie wiem! Do tej pory jestem ciekawa, jak to się wszystko rozwinie w kolejnych tomach i czy znowu nas czymś zaskoczy! Zakochałam się w nim po prostu!

PODSUMOWANIE

Caraval to historia, która po prostu musicie przeczytać (inaczej się obrażę :D). Nawet jeżeli ktoś wcześniej nie lubił fantastyki tak jak ja to na pewno polubi ją po tej książce :). Największa zaleta? Tajemnica, oryginalny świat, świetny pomysł na grę, mistrz Legenda, cała ta wyspa! No po prostu autorka miała cudowny pomysł! Nie czekajcie i bierzcie się za lekturę!

13 komentarzy:

  1. Jak już z pewnością zdążyłaś zauważyć, fantastyka to zupełnie nie moja bajka, ale świetnie że Tobie się podobało. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Entuzjazm aż bije z Twojej recenzji :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonałaś mnie, polecę żonie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę na półce, ale aktualnie nie mam na nią czasu. Jak tylko go znajdę, czym prędzej nadrobię tę zaległość. :)
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam fantastykę, a niedawno wygrałam tę książkę w konkursie, więc pewnie niedługo do mnie przyjdzie :D Jestem ciekawa, czy i mi się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważałam, że nie lubię fantastyki, ale przeczytała "Szklany Tron" i "Niepowszedni. Porwanie". Polecam ci bardzo :)
    A skoro się obrazisz to tę muszę przeczytać !:*

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Ale to genialnie brzmi! Muszę to przeczytać <3
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Potwierdzam! Mi również bardzo przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie obraź się, ale to nie moja czytelnicza bajka;)pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miło wspominam te książkę! I wyczekuję jakiś wiadomości o kontynuacji :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem jakąś szczególną zwolenniczką fantastyki. Z takiego gatunku przeczytałam tylko jedną trylogię. Jednak ta książka mnie zainteresowała. Postaram się kiedyś ją przeczytać.
    Słonecznego dnia :)
    My blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  12. To właśnie ja jestem w tej grupie nieprzepadającej za fantastyką, ale skoro tak namawiasz, to może się skuszę!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za przybycie na naszego bloga ! Mamy nadzieje, że wspomożecie nas swoimi komentarzami które zmotywują nas do działania ! :)))

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.