wtorek, 13 marca 2018

☕RECENZJA☕ NATASHA PRESTON- SILENCE


***
CIEPLUTKO ZACHĘCAMY DO WYPEŁNIANIA ANKIETY!! NASZA KUZYNKA UTWORZYŁA JĄ, ABY ZEBRAĆ POTRZEBNE DANE DO SWOJEJ PRACY LICENCJACKIEJ!! LICZYMY NA TO, ŻE NIE OLEJECIE TEJ WIADOMOŚCI!!:))

***

❤OPIS❤
Czy wyobrażasz sobie, że nie mówisz od jedenastu lat tylko dlatego, że sama tak zadecydowałaś?
Czy wyobrażasz sobie, że w tym samym czasie dorastasz, chodzisz do szkoły, poznajesz osoby, na których Ci zależy, a jednak ciągle milczysz?
Oakley nie mówi: boję się, boli mnie, nie chcę, kocham cię, mamo ani tato. Ani jednego słowa. Lekarze załamują ręce i nikt nie wie, dlaczego nagle zamilkła.
Tylko ona wie, co sprawiło, że cena, jaką płaci za bycie dziwadłem jest i tak niższa niż cena za powiedzenie prawdy, w którą i tak nikt nie uwierzy. Przez te wszystkie lata myśli, że tylko cisza może ją ochronić. Nawet miłość i wsparcie Cole’a nie wystarczają, by wyciągnąć ją z tego kokonu. Aż do pewnego dnia…


❤RECENZJA❤

Milczenie bywa złotem. A mowa bywa srebrem. Tylko jaką wartość ma milczenie, za którym skrywa się pewny sekret? Sekret, którego ujawnienie może spowodować wiele krzywdzących dla ludzi konsekwencji??
Oakley od kilkunastu lat nie wypowiedziała ani jednego słowa z obawy, że może przypadkiem powiedzieć coś, co na zawsze zniszczy poukładane dotąd relacje rodzinne. I chociaż jej rodzice martwią się o jej stan to jednak ta dalej uparcie nie pozwala sobie pomóc. Dziewczynę doskonale rozumie jedynie najlepszy przyjaciel z dzieciństwa Cole. To właśnie on jest dla niej największym wsparciem. To on powoduje, że na twarz Oakley wypływa szczery uśmiech. Ufa mu jak nikomu innemu. Tylko on również nie wie, co takiego spowodowało, że dziewczyna tak z dnia na dzień postanowiła przestać normalnie komunikować się ze światem.
Pomimo trudnej, smutnej i bardzo bolesnej sytuacji, która z każdą kolejną karteczką książki zaczynała się powoli rozwiązywać. Chociaż cieszyłam sie jak głupiutka w chwili, kiedy Cole i Oakley postanowili się związać i z całego tęczowego serduszka ❤ życzyłam im, aby ich związek rozkwitał, to jednak widmo przerażającej przeszłości nadal władało umysłem dziewczyny. Cieszyłam się także z tego, że Cole akceptował swoją dziewczynę i nie napierał na nią. Po prostu zrozumiał, że siłą niczego od niej nie wyciągnie. I za to go pokochałam. Pokochałam go także za to, że po prostu wprowadził do życia Oakley znacznie więcej kolorków.:) Za to tego gnojka, który skrzywdził Klejonkę (taka ksywka dla niej, hihi) i jego "wspaniałego" pomocnika tej zbrodni ukatrupiła bym gołymi łapciami!! Ugh, dlaczemu nie można tak wejść w książkę i komuś przy...dzwonić??:( A końcówka? Rozkleiłam sie przy niej jak buty podczas zimowej pluchy. Wyłam jak pies sąsiadki, kiedy zostaje sam w domu.
Wstrząsająca, mocna książka z jeszcze mocniejszym przekazem. Bardzo sie cieszę, że pani bibliotekarka mi ją poleciła. Warto dać jej szanse!! Obiecuje, że przepadniecie bez reszty i sami zapragniecie otoczyć opieką ukochaną i przeuroczą Oakley. Ale nie zapomnijcie o zapasie chusteczek. Ta książka bardzo, ale to bardzo wzrusza!

AUTOR: NATASHA PRESTON
TYTUŁ: SILENCE
CYKL: SILENCE
CZĘŚĆ: 1
WYDAWNICTWO: FEERIA YOUNG
ILOŚĆ STRON: 360
PREMIERA: 23.09.2015
OCENA: 8/10




9 komentarzy:

  1. Trochę już o tej książce słyszałam i chcę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo kusząco piszesz o tej książce, myślę, że dam się namówić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu mam w planach tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak dla mnie ta książka jest niedopracowana. I to pod wieloma względami. Przykład? Zaćmienie przesłodzonym do bólu kości romansem głównego wątku, który miał potencjał. A osoba odpowiedzialna za to piekło? Rozchlapana, nijaka, aż mdła. Po prostu jestem zdziwiona, że ktoś to jeszcze kupuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę brakowało mi szerszego spojrzenia na problem bohaterki - na jej przeszłość. Fabuła pokazywała zwykłe życie zwykłej nastolatki, ale nie zostało to za dobrze spojone z jej przeżyciami. A na koniec autorka zbagatelizowała to wszystko i olała. Przynajmniej takie miałam wrażenie. Wiem, że to pierwszy tom, ale nie zmienia to faktu, że pani Preston nijako podeszła do tego trudnego tematu.
    Aczkolwiek super, że Tobie się spodobała - pani bibliotekarka wiedziała co polecić ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam o tej książce na wielu blogach - wszyscy polecają!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra powieść! Ja już czekam na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę sięgnąć po ta książkę, bo temat interesujący... mi osobiście zdarzyła się taka sytuacja jak sama byłam mała, jeszcze w przedszkolu - przestałam mówić w przedszkolu, do nikogo się nie odzywałam, a rozwiązanie przyszło dopiero po jakimś czasie...

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za przybycie na naszego bloga ! Mamy nadzieje, że wspomożecie nas swoimi komentarzami które zmotywują nas do działania ! :)))

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.